Räksallad.

 
Enkelt och gott. Räksalladen kan serveras som förrätt men också som en lättare lunchrätt. Vi serverade den i höga champagne glas istället för ett fat. Snyggt blev det.
 
4 portioner
 
Räksalladen:
 
350 g räkor, med skal
1 stor avokado, skär i tärningar
2 stora tomater, urkärnade, skurna i bitar, jag tog små tomater som jag bara halverade
150 g blandsallad
0,5 st citron, pressad
rödlök, finhackad
 
Saffransmajonäs:
 
1 msk vitvinsvinäger
1 dl majonäs
1 saffrans paket
salt & peppar
 
Gör så här:
 
Häll saffran i vitvinsvinäger , låt det stå och dra en stund.
Blanda ihop räkor, tomater, rödlök och avokado i en skål. Blanda majonäs och vinägerröran i en annan skål. Blanda ihop räkröran och saffransmajonäsen och krydda. Jag blandade inte ihop räkröran med majonäsen utan lade salladsblad i botten och varvade räkor och grönsaker, sist toppade jag med majonäsen och några räkor. Pressa lite citron över salladen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0