Dalripa.


Nu har jag äntligen tid för lite prat och ni undrar väl vad har fåglar med recept att göra, ingenting, men jag har ju denna kategori för att kunna skriva om lite andra saker i min blogg. Det har tagit så mycket tid att skriva recept så denna kategori har blivit lidande. Tänkte visa bilder på djur vi har i stugan, mest rovfåglar. Det kommer att komma in bilder då och då. Nu börjar vi med dalripan som vi har haft i stugan i några år. När de parar sig så är hanen inte att leka med, ganska bitsk skulle jag vilja säga. Han skrämt mig mer än en gång. När de sedan fått ungar så går de och äter gräs på vår gräsmatta. Förra sommaren hittade Ingemar och Gunilla mamman och 2 ungar i vår mjärde under altanen och det var tur, för de kunde rädda dem från svältdöden. Dalripshanen byter färg flera gånger under året. Visst är de fina.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0