Fajitapaj.


Du kan byta ut kycklingen mot taco stekt köttfärs. Servera med en god sallad och ett bröd.
 
4 portioner.
 

1  rulle pajdeg (230 g)

10 cm  purjolök

1   paprika

4   ägg

2 dl  mjölk

2 dl  grädde

1 tsk  salt

0,5 tsk  svartpeppar

2 dl strimlad fajitastekt kyckling

1 dl  tacosås

200 g riven ost

 

Sätt ugnen på 200°. Klä en pajform, ca 26 cm i diameter, med pajdegen och nagga botten med en gaffel. Förgrädda mitt i ugnen 8–10 min. Skiva purjolöken och tärna paprikan. Vispa lätt ihop ägg, mjölk, grädde salt och peppar.  Lägg kycklingen i pajskalet. Ringla över tacosås och strö på ost, purjolök och paprika. Häll över äggstanningen och grädda mitt i ugnen ca 30 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0